מה ההבדל בין צו ירושה וצו קיום צוואה

מה ההבדל בין צו ירושה וצו קיום צוואה

“משרדי מביא איתו נסיון של מעל 23 שנים בענף דיני המשפחה, כולל התמחות בגירושין, הסדרי משמורת ילדים, הסכמי מזונות וסכסוכי רכוש בין בני זוג. אנו מטפלים גם בסוגיות של ירושות וסכסוכים, צוואות והתנגדויות וניהול עיזבונות. הרקורד המוצלח שלנו בהשגת תוצאות מיטביות ללקוחותינו נשען על שילוב של מקצועיות בלתי מתפשרת, נסיון משפטי עשיר ויחס אנושי וקשוב”

עו”ד ז. בייטל

ביקורות של לקוחות המשרד

קבעו עוד היום פגישת ייעוץ

צוואות וירושות הם נושאים מורכבים שכל אחד מאיתנו ייאלץ להתמודד איתם בשלב מסוים בחיים, בין שמדובר בהסדרת הירושה שלנו ובין שמדובר בחלוקת הרכוש לאחר שקרובים נפטרים. כיוון שמדובר בנושאים פחות נעימים להתעסק בהם, רבים מעדיפים להימנע מהם ואז מגיעים לסיטואציה כאשר חסר להם מידע חיוני לצורך התנהלות נכונה. לכן חשוב להיות מודעים מראש לאופציות הקיימות והמשמעות של כל אחת מהן. אז מה זה צו קיום ירושה? מה ההבדל בין צו ירושה וצו קיום צוואה? ולמה צריך עורך דין לצו ירושה? הנה כל התשובות לשאלות החשובות הללו. 

צו ירושה וצו קיום צוואה 

צו קיום צוואה וצו ירושה הם הכרחיים לצורך חלוקת רכוש (עיזבון) של מוריש ליורשיו. אז מה ההבדל בין צו ירושה וצו קיום צוואה? צו קיום צוואה רלוונטי כשקיימת צוואה שיש לממש אותה לצורך חלוקת העיזבון. לעומת זאת, צו ירושה נועד למצב שבו אין צוואה ויש צורך בחלוקת העיזבון על פי דין. מטרתו של צו הירושה היא לעשות סדר בזכויותיהם של היורשים ובחלק של כל אחד מהם בעיזבון שהושאר על ידי המנוח. כיוון שמדובר בהליכים שעשויים להיות מורכבים ודורשים ידע בדיני ירושה ועיזבון, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין ירושות לצורך הוצאת צו ירושה או צו קיום צוואה. 

איך מוציאים צו קיום ירושה? 

קיימות שתי אפשרויות להוצאת צו ירושה; הגשת בקשה למתן צו ירושה בלשכת הרשם לענייני ירושה (בהתאם לתחום סמכותו שבו גר המנוח) בעזרת עורך דין ירושות ואפשרות נוספת היא באופן מקוון באתר של הרשם לענייני ירושה. מכיוון שצו ירושה הוא צו משפטי, רבים בוחרים להגיש בקשה להוצאת צו ירושה בעזרת עורך דין לצו ירושה. הליכי ירושה וצוואה עשויים להיות מורכבים וממושכים ולפיכך עורך דין ירושה יכול לעזור לכם לעשות סדר בבלגן ולגשת להליך מורכב זה בצורה הבטוחה והיעילה ביותר. מעוניינים לערוך צוואה? עדיין לא בטוחים מה ההבדל בין צו ירושה וצו קיום צוואה וזקוקים למידע נוסף? אצלנו במשרד עורכי דין זיו בייטל תמצאו עורכי דין המתמחים בדיני צוואות, ירושות ועיזבונות, כולל עורך דין ירושה. צרו עמנו קשר לתיאום פגישת ייעוץ.

קבעו עוד היום פגישת ייעוץ

ללא עלות:​

משרד עורכי דין זיו בייטל​

זיו בייטל - עורך דין גירושין מומלץ

.Ziv Beitel & Co
Law Firm

ניסיון רב בדיני
גירושין ומשפחה

מעל 23 שנות נסיון

מאות הצלחות
בתיקי גירושין

מוביל בארץ
בתחומי המשפחה

נושאים בעמוד זה:
תוכן עניינים

מאמרים נוספים